آخرین اخبار
کد مطلب: 146866
شهرستان لردگان بر قله سرود کشور
تاریخ انتشار : 1400/12/03 10:35:21
نمایش : 889
گروه سرود نسيم صبا از شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري با توليد و اجراي سرودهاي مختلف ملي و مذهبي يکي از گروه سروهاي مطرح استاني و کشوري است که به تازگي نيز به جشنواره کشوري سرود «آواي مهر» راه يافته است.
 

به گزارش خبرگزاري شبستان از شهرکرد، گروه سرود نسيم صبا از شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري با توليد و اجراي سرودهاي مختلف ملي و مذهبي يکي از گروه سروهاي مطرح استاني و کشوري است که به تازگي نيز به جشنواره کشوري سرود «آواي مهر» راه يافته است. 

 

امروز نيز گروه سرود نسيم صبا از کانون فرهنگي هنري «نسيم صبا» شهرستان لردگان در بين شش گروه منتخب راه يافته به مرحله نهايي و کشوري جشنواره سرود آواي مهر قرار گرفته است.

 

گروه سرود جوانان نسيم صبا از کانون فرهنگي هنري نسيم صبا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان لردگان به مرحله نهايي جشنواره آواي مهر که اسفندماه جاري در تهران برگزار مي شود راه يافته است.

 

۳۵۰ اثر به جشنواره کشوري سرود «آواي مهر» ارسال شده و شش سرود در رده سني ۱۴ تا ۱۸ سال جهت مرحله حضوري و انتخاب گروه سرود برتر ۱۵ اسفندماه جاري در تهران به رقابت مي‌پردازند.

 

کانون فرهنگي هنري نسيم صبا در استان چهارمحال و بختياري توانسته است با نگاه ويژه به کادرسازي و نگاه تشکيلاتي و همچنين با برگزاري منظم کلاس هاي آموزشي موفق به دريافت رتبه شايسته تقدير ويژه در رواق سرود سومين رويداد ملي فهما سال ۱۴۰۰ نيز شده است.

 

کانون فرهنگي هنري نسيم صبا فعاليت هاي تخصصي سرود در چهارمحال و بختياري دارد و با نگاه ويژه به کادرسازي و نگاه تشکيلاتي و برگزاري منظم کلاس هاي آموزشي خاص مثل تک خواني و تهيه کنندگي، تنظيم و آهنگسازي و ... براي اعضاي گروه سرود کانون و اعزام اعضاي گروه سرود به عنوان مربي به کانون هاي ديگر، مدارس و نهادها براي آموزش و تشکيل گروه هاي سرود يک حرکت روبه رشد را در فعاليت هاي تخصصي مربوط به سرود داشته است.

 

کانون فرهنگي هنري نسيم صبا به مناسبت ۹ دي و دومين سالگرد شهادت سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا، اقدام به توليد مشترک سرود «پيمان جاودان»، با گروه سرود بچه هاي آسمان از استان اصفهان نمود که به مناسبت دومين سالگرد شهادت در گلزار شهداي کرمان اجرا شد.

 

اين گروه سرود در تمام طول سال با توليد و يا بازخواني سرود در همه مناسبت هاي مهم ملي و مذهبي فعاليت مستمر داشته و اجراي سرود هاي پاتوقي در مناسبت هاي ملي مذهبي در ايام کرونا در گلزار شهدا و خيابان ها و ميادين اصلي شهر و پارک ها در مناسبت هاي ملي مذهبي در طول سال را داشته است.

 

از ديگر فعاليت هاي قابل ذکر اين کانون حرکت به سمت خودکفايي مالي کانون با توجه به کمبود اعتبارات تخصيصي به کانون با انعقاد قرارداد توليد سرود با دستگاه ها و ادارات و سازمان ها و گرفتن سفارش براي توليد سرود است که موفقيت آميز بوده است.

 

تبديل کردن شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختياري با فعاليت ها و کسب موفقيت هاي گروه سرود نسيم صبا به يکي از قطب هاي توليد سرود در استان و کشور و گرايش ويژه نوجوانان و جوانان به حضور در گروه هاي سرود و تشکيل گروه هاي سرود جديد در کانون ها و مساجد و مدارس شهرستان از ديگر موفقيت هاي به دست آمده کانون فرهنگي هنري نسيم صبا در فعاليت هاي تخصصي سرود است.

 

خاطرنشان مي شود: کانون فرهنگي هنري نسيم صبا در سومين رويداد ملي فهما سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه شايسته تقدير ويژه در رواق سرود شده است و تاکنون سرود «پيمان جاويدان» را به صورت مشترک با گروه سرود بچه هاي آسمان از استان اصفهان در دومين سالگرد شهادت سردار سليماني و سرود «مکتب عشق» به مناسبت نخستين سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و سرودهايي با نام مدافعان سلامت، عيدانه غدير، کانون خدمت، امام علي (ع)، خم ولايت و ايران را توليد کرده است.

 

 

پايان پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس